Tisdagmorgon.

Det är Tisdagmorgon, eller kanske redan förmiddag. Jag har hunnit med förvånandsvärt mycket för att klockan ska vara så lite och mycket mer ska jag hinna med idag. Jag har följt min underbara fästman till jobbet, varit i affären och handlat kattmat, kaninmat och det slank ner två böcker i korgen med, 10:- styck, så det var inte så dyrt. Tyckte att jag är värd det för att jag sliter så mycket här hemma. Jag har gått en lite längre runda än vad jag brukar med min hund, gick en sväng i skogen och det var så skönt. Har pratat lite med grannen, hon var ute med dom minsta hundarna. Sedan har jag vattnat nästan alla blommor, bara några få kvar i sovrummet. Och nu har satt mig ner för att dricka en kopp tea innan jag börjar igen, tror jag måste äta något med för min magen verkar hungrig.

Idag ska jag städa så mycket jag bara hinner innan klockan tolv och ta lite disk med. Sedan ska jag möta älsklingen och när vi kommer tillbaka hem ska jag sätta mig framför tvn och titta på Oprah, det är äntligen avsnittet när hon och hennes 300-någonting medarbetare äter vegansk mat i en vecka. Tycker det är så intressant. Sedan blir det att äta lite mat och sedan fortsätta städa tills i kväll. Är så tråkigt väder ute idag så jag håller mig inne.

Var faktiskt ute och pysslade i "trädgården", vet inte hur mycket vi har fått att nyttja än så jag gjorde bara rent en liten bit utanför balkongen, jag krattade bort löv, fimpar och grus. Sedan grävde jag upp lite blommor som var mitt i tomten och planterade i en blomlåda, tills jag har så jag kan fixa min rabatt. Måste ha något runt så jag vet hur stor min rabatt blir. Händer mer igår, som att jag var med grannen och hennes dotter och dotterns flickvän på ljus/barnkläder/smyckes party. Verkligen roligt att komma ut lite. Nu ska jag dricka mitt tea, äta något litet och sedan fortsätta.


Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
oncontextmenu="return false"