Nu börjas det igen..

Sorry folket, jag är verkligen cp dålig på att upptadera min kära blogg. Nu har det varit jul och mys, så har inte hunnit för det. Men borde kunna ta mig i alla fall en halvtimme om dagen och skriva något, men det blir inte så. Hoppas snart på att älsklingen fixar så att mina lilla bebis (alltså min lilla blåa laptop) får internet, då kanske det blir lite lättare för mig att uppdatera och lite oftare. Kommer dock inte komma bilder från den datorn, utan alla bilder läggs ju på denna. Så nu till julen då.

Den har varit helt underbar och mega jätte mysig. Var och firade den hos min mormor och morfar like always, men detta året var min älskade pojkvän med mig. Första gången jag firar julafton med en partner och speciellt hela dagen och kvällen. Åkte till mina kära morföräldrar dagen innan eftersom min kära moder hade hört att det skulle bli oväder på julafton, så vi var där i en natt extra och det var absolut inget fel med det, snarare tvärtom. Det var underbart mysigt och jag älskade att vara hos mina morföräldrar, det var avslappnande och väldigt skönt. Jag fick fina julklappar och det var god mat, detta året var det mycket vegetariskt till lilla mig. Hade skickat ett recept till mamma på en julskinka och hon var så underbart snäll och fixade den till mig, och den var helt okej, med lite senap på.

Så nu är det bara några dagar kvar på år tvåtusentio och det ska firas med min vackra underbara älskade och helt superduper perfekta älskling och min kära mor&far. Så jag och älskling sticker till Vimmerby för att äta en god middag med min kära familj och sedan lufsa i snön upp på kullen som ligger bakom vårat hus för att se på alla vackra raketer och fira in det nya året med mina kära. Sedan några dagar efter blir det att fira min födelsedag, nitton år blir jag och det känns fan inte som det. Har jag redan blivit såhär gammal, eller inte gammal på det sättet. Men det känns som jag nyss var 15 och allt var lite lättare. Men det är väl skönt, snart är man tjugo och får gå på systemet och köpa mina egna saker.


För den delen, jag köpte en liten julklapp till mig själv i form av två shower gel från Lush. Den ena är deras limited edition med Glögg, som verkligen doftar underbart. Och inte bara doftar den glögg utan pepparkakor, så jag låg och luktade mig själv på armen igår efter att ha tvättat mig med den. Snacka om underbart och man kände verkligen mysfaktorn stiga. Sedan köpte jag min favorit från morsdag presenten jag köpte till min mor, som jag snodde eftersom hon inte använde den och jag tyckte den var underbar och jätte vänlig mot min hud. Den heter The Olive Branch och doftar väldigt mysko, lite svårt att förklara. Men den doftar gott och man känner sig verkligen ren.

Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på skräckfilm med min kära sambo.
Godnatt pussar & kramar till er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
oncontextmenu="return false"