Tankar.

Funderar på att kanske sluta använda internet ett tag, i alla fall alla dessa communitys. Har tröttnat på all jävla yta överallt. Alla verkar jämföra sig med varandra och det är kläder hit, smink dit och allt annat. Känns som jag klarar mig bra utan det.. Man mår bara dåligt av att pumpas med detta och jag klarar mig så jävla mycket bättre utan alla jävla modegrejer och att man ska vara smal och banta and all that shit. Är trött på detta nu..!

Jag önskar att folk kunde sluta bry sig så mycket om materiella ting, eller i alla fall allt överflödigt. Varför kan ni inte älska er själva som ni är och sluta jämföra er och sluta imponera med att köpa nya kläder till allt ni ska gå på.. Varför inte bara använda det ni redan har, varför inte spendera pengar på roligare saker än överdrivet mycket smink och nya kläder? Jag jämför mig med andra extremt ofta, men jag försöker inte härma folk, utan jag mår dåligt av allt detta. För tack vare alla ideal som visas överallt på reklam, så känner jag mig värdelös. Är det meningen att vi ska göra det?

Jag har lärt mig att inte ta in saker från reklam och det, men när man ser folk omkring sig som har det bättre och kan köpa nästan vad det vill och gå runt i fina kläder, byta plagg för varje dag. Då mår jag dåligt för att jag inte kan ha det så, jag hade inte velat ha allt dom har. Men i alla fall lite bättre, så att man klarade vardagen utan att behöva räkna varenda liten krona för att det ska räcka. Spara in på allt det roliga och inte ens ha råd att köpa kläder när man behöver.. Det är inte alls roligt och jag har inte valt detta själv. Jag hade inte velat ha allt jag pekar på, men kanske något av det, någon gång i månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
oncontextmenu="return false"