Från sverige till himlen, mysiga ljus och tea :)


Anna Lindman Barsk möter människor från en rad olika religioner.
Foto: Elisabeth Ohlson Wallin

FRÅN SVERIGE TILL HIMLEN

Under 2011 har jag fått ett fantastiskt uppdrag från Sveriges Television. Jag ska ge mig ut i Sverige och möta människor som tror, människor som låter en religion styra deras liv.

Vad driver en ung kvinna att välja bort sex och närhet för att leva bara för Gud? Blir vi verkligen lyckligare av att meditera över döden och hur kommer det sig att en småbarnsfamilj i Göteborg år 2011 åkallar Tor och Freja? Kan det vara på riktigt?

Sverige är ett av världens mest sekulariserade länder, ändå är intresset för andlighet så stort. Jag undrar varför många människor fortfarande, i vår moderna tid, söker och längtar efter en tro.

I första avsnittet möter Anna buddhisten Denise Vestin. Foto: Anna Jillhed


I serien kommer vi att möta bland annat buddhister, schamaner, sufier, asatroende, mormoner, väckelsekristna och ortodoxa judar. Jag ska få dela deras liv och delta i deras ritualer och jag hoppas få möta människan bakom tron.

Det kommer att bli ett händelserikt och spännande år där jag kommer att få glänta på dörren till många olika världar.
Välkommen att följa med!

SVT2 onsdagar kl 20.30 med start 30 mars.
Programledare: Anna Lindman Barsk


Text och bilder är tagna från svt´s sida.


Satt med min varma kopp tea och tre ljus tända varav ett var doftljus som jag fått av min mamma (som hon köpt från Partylite) och jag kände mig så lugn och tittade på detta ikväll och det var verkligen intressant, man satt som fast klistrad och det var så otroligt intressant att få veta hur det kan vara att tro, hur det kan vara att ha en religion som jag i alla fall, vet väldigt lite om. Tyckte det var mycket fint och många av sakerna hon sa lät vettiga, sedan fanns det väl vissa saker som lät lite lustigt. Men i alla fall något jag kommer titta på nästa vecka också :)


Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: ullamaria

Bra program det där....

jag har köpt växthuset på Plantagen, de har i olika storlekar och priser.

Kramis Ullamaria

2011-03-31 @ 17:10:52
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com
Postat av: E.

Det låter som ett spännande program!! Det är många program jag missar också, när jag har valt bort tv-kanaler;-) Men många serier kommer ju på dvd och jag kan alltid kolla just SVT hos karlen:-)



/E.

2011-04-10 @ 18:40:53
URL: http://fjarilsprinsessan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
oncontextmenu="return false"