Vackert idylliskt och varning för tantsjuka ;)

Nu är det ungefär 7 månader seda jag och älsklingen "flyttade ihop", eftersom jag inte är skriven här men bor här så kan jag inte skriva riktigt att vi bor ihop. Nu har vi i alla fall fina träd av olika slag i ALLA fönster, det är fullt och det ä vackert. Det har tagit mig cirka 6 månader att få alla fönster så idylliskt vackra som jag vill ha dom :) Dock är det lite snålt med blommor, det är mest grön växter, men det kommer nog. Vissnar någon av dom, ska jag köpa in lite mer växter med blommor på :) Det piggar upp lite. (lägger in bilder senare)

När jag var hemma i Vimmerby hos mina föräldrar så kollade jag igenom varenda Hemmets Journal som pappa fått av mormor och rev ut varenda aritikel som jag fann intressant och lärorik :) Jag rev ut massor om olika blommor och grejer, typ en är om blommor som gör så det blir renare luft inomhus. Sedan var det några få recept, eftersom min pappa vill ha recepthäftet som är i tidningen fick jag ta sådant dom klämt in på andra ställen i tidningen, så det blev inte så många, men några :) Sedan en del stickning, virkning och annat pyssel med tråd :) Fanns mönster på underbart fina kuddar. Sedan var det allmänna tips och saker som jag bara fann intressant.


Var ju hos doktorn i Fredags och fick min diagnos, jag har ADD och har fått medicin för det. Han sa att hjälpte det inte skulle jag höra av mig på Måndagen (igår) men han sa inte hur medicinen skulle hjälpa eller hur det skulle kännas. Så jag förstod inte hur det skulle bli, men hela Lördagen, eller nästan i alla fall, satt jag i soffan och kollade i tidningarna och rev ut det jag ville ha. Jag har aldrig förr kunnat sitta still så pass länge och inte känna att jag slösar bort min tid. Så jag förstod att medicinen hjälper och det känns så skönt, att kunna få ro och kunna sitta och ta det lugnt.




Nu blev det ett långt inlägg med lite blandat, skrev jag oftare skulle det inte bli såhär. Men ärligt så glömmer jag bort det och jag känner att jag har annat att göra. Men ska ta mig minst en halvtimme varje dag och skriva något, det måste ju i alla fall hända något intressanta om dagarna :) Nu ska jag dricka upp mitt tea och sedan ska jag lägga in tvätten överallt där den ska vara.


Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag håller på med en utredning om att jag kanske har ADD. :o

2011-03-22 @ 12:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
oncontextmenu="return false"